سپرده‌های کوتاه مدت ویژه 3 ماهه و 9ماهه و بلند مدت 18 ماهه از اول مهرماه امسال، به لیست سپرده‌های بانک سامان اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک سامان، برای اولین بار در بین بانک‌های کشور، سپرده کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه با نرخ روزشمار 5/14 درصد و بلندمدت 18 ماهه با نرخ روزشمار 8/16 درصد با قابلیت پرداخت سود ماهانه در کلیه شعب بانک سامان قابل افتتاح می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید: سپرده کوتاه‌مدت ویژه نه ماهه با نرخ روزشمار 3/16 درصد و قابلیت دریافت سود ماهانه آن از دیگر سپرده‌های جدید بانک سامان است.
بر این اساس، با توجه به درخواست و تمایل مشتریان سود ماهانه کلیه سپرده‌های بانک سامان علاوه بر سپرده‌های جدید و قدیم، می‌تواند در مقاطع مختلف سه، شش، نه ماهه و یا ماهانه دریافت شود و سود دریافتی بیش از زمانی می‌باشد که سود سپرده در مقاطع ماهانه پرداخت می‌گردد.
به عنوان مثال می‌توان به سود سپرده یک ساله بانک سامان اشاره کرد که در حالت عادی با نرخ سود 8/16 درصد محاسبه می‌شود، اما طبق تعرفه و لیست جدید اگر مشتریان به ترتیب تمایل به دریافت سود در مقاطع سه ماهه، شش ماهه و 12 ماهه داشته باشد، سود دریافتی مشتری 17، 25/17 و 8/17 درصد خواهد بود.
گفتنی است افتتاح سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه سه و نه ماهه، قدرت مانور سرمایه‌گذاری سپرده‌گذاران را افزایش می‌دهد. چراکه مدت زمان این نوع سپرده‌ها بیشتر از سپرده کوتاه مدت عادی و کمتر از سپرده‌های بلند مدت می‌باشد و علاوه بر آن نرخ سود کوتاه مدت سه ماهه، دو درصد بیشتر از کوتاه مدت عادی ونرخ سود سپرده ویژه نه ماهه حدود یک درصد بیشتر از سپرده شش ماهه است.
در این گزارش آمده است مدت زمان سپرده بلندمدت 18 ماهه نیز از سپرده‌های بلند مدت دو الی پنج ساله بانک سامان کمتر است که با این اوصاف این سپرده جدید نیز همچون سپرده‌های کوتاه مدت ویژه سه و نه ماهه می‌تواند حق انتخاب برتری جهت سپرده‌گذاری مشتریان این بانک باشد.
قابل ذکر است، نرخ سود سایر سپرده‌های بانک سامان در زمان‌های پرداخت سود سپرده به صورت ماهانه، اعم از حساب کوتاه مدت عادی، 5/12 درصد، کوتاه مدت ویژه شش ماهه 5/15 درصد، بلندمدت یکساله و دو ساله 8/16 درصد، سه ساله 9/16 درصد، چهار ساله 17 و بلند مدت پنج ساله 1/17 درصد می‌باشد.
کد خبر 33424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز